Printer Permission အေၾကာင္းသိေကာင္းစရာ
ကဲ....ဒီတစ္ခါေတာ့ Printer Permission တဲ့။ Printer Permission ဆိုေတာ့ Printer နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို ခြင့္ျပဳျခင္း၊ ခြင့္မျပဳျခင္း စတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြေပါ့။ Files ေတြ၊ Folders ေတြမွာမွ Permission ေတြ ရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။
Printer မွာလည္းပဲ Permission ေတြရွိပါတယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳးေတြလဲဆိုေတာ့ ဥပမာဗ်ာ မိမိရဲ႕လုပ္ငန္းခြင္မွာ Computer ေတြ အမ်ားႀကီးကို Network ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အသံုးျပဳတယ္။ ၎ Network အတြင္းမွာလည္း User ေတြက အမ်ားႀကီး။ ဒါေပမယ့္ Network ႀကီး တစ္ခုလံုးမွာ Network Printer တစ္လံုးပဲရွိမယ္။ ဒီ Printer တစ္လံုးထဲကိုပဲ User ေတြ အားလံုးက အသံုးျပဳၾကမွာ။ဒီေတာ့ ၎ Printer နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး User ေတြ အေပၚ Permission ေတြ သတ္မွတ္ထားသင့္တာေပါ့။
ဥပမာဗ်ာ ဘယ္ user ကိုေတာ့ျဖင့္ Print ထုတ္ခြင္႔ေပးမယ္ ။ ဘယ္ user ကိုေတာ႔ျဖင္႔ Printer ကို Manage လုပ္ခြင့္ေပးမယ္။ မည္သူ႔ကိုေတာ့ျဖင့္ Print ထုတ္ခြင့္မေပးဘူး စသျဖင့္ Permission ေတြ သတ္မွတ္ထားလို႔ ရပါတယ္။
Printer နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ Permission အမ်ိဳးအစားသံုးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ၎တုိ႔မွာ
(၁) Print permission
(၂) Manage Printer permission
(၃) Manage Document permission တုိ႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
Print Permission ဆိုတာကေတာ့ ရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။ Print ထုတ္ခြင့္ေပးတာေပါ့။ Print Permission ရထားတဲ့သူက Print out လုပ္ခြင့္ရွိတယ္။ Print Permission မရထားတဲ့သူကေတာ့ Print out လုပ္ခြင့္မရွိဘူး။ Default Permission အရေတာ့ Everyone ဟာ Print Permission ကို ရထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ မိမိက Print ထုတ္ခြင္႔မေပးခ်င္တဲ႔ User ကို Permission ပိတ္ထားလို႔ရပါတယ္။
ေနာက္ Manage Printer Permission ဆိုတာကေတာ့ Printer ကို ျခယ္လွယ္ခြင့္ရွိတာ။ Manage Printer Permission ကို ရထားတဲ့သူတုိင္းက ဒီ Printer နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ရွိတယ္။ ဆိုလိုတာက Printer Setting ေတြ၊ Configuration ေတြကို Modify လုပ္ခြင့္ရွိတယ္။ Printer ရဲ႕ Default Permission အရေတာ့ Administrator's ေတြ၊ Print Operators ေတြ၊ Server Operators ေတြကပဲ Manage Printers Permission ကို ရရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ Manage Document Permission ဆိုတာကေတာ့ Print Documents ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျခယ္လွယ္ပိုင္ခြင့္ရွိပါတယ္။ User ေတြ အမ်ားႀကီးကေန Print Job ေတြကို Printer ဆီကို Print ထုတ္ဖို႔အတြက္ ေပးပို႔ထားတယ္။ Manage Document Permission ရထားတဲ့သူတိုင္းက ၎ Print Document ေတြကို Cancel လုပ္ပစ္ႏိုင္တယ္။ Pause လုပ္ထားႏိုင္တယ္။ Resume လုပ္ထားလို႔ ရတယ္။ Restart ျပန္လုပ္လုိ႔ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး အေရးႀကီးတဲ့သူကို ဦးစားေပးစနစ္နဲ႔ Print ထုတ္ခြင့္ေပးတာေတြကိုလည္း ျပဳလုပ္ပိုင္ခြင့္ ရွိတယ္။ Default Permission အရေတာ့ Creater Owner ၊ Administrators ၊ Print Operators နဲ႔ Server Operators ေတြက ၎ Manage Document Permission ကို ရရွိပါတယ္။ Printer တစ္လံုးကို ဘယ္လို Permission ေတြ သတ္မွတ္မလဲဆိုေတာ့
ပထမဦးစြာ ၎ Printer ေပၚမွာ Right Click ႏွိပ္ၿပီး Properties ကို ထားပါ။
Printer Properties Box က်လာပါၿပီ။
၎ Printer Properties Box ထဲက Security Tab ကို သြားလိုက္ပါ။
အဲဒီမွာ Printer နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ Permission ေတြ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့ Default Permission ေတြျဖစ္ပါတယ္။ မိမိက Permission သတ္မွတ္ေပးခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ မိမိ Permission သတ္မွတ္မယ့္ User (or) Group ေတြကို Add Button ကို အသံုးျပဳၿပီး ထည့္ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ Add ကို ႏွိပ္လိုက္ပါ။
မိမိေရြးခ်ယ္တဲ့ User ကို ေရြးဖုိ႔ Box က်လာပါၿပီ။
၎ Box ထဲက Advanced ကို ႏွိပ္ပါ။ ၎ေနာက္ Find Now ကို ဆက္ႏွိပ္ပါ။
အဲဒီမွာ မိမိ Permission ေပးခ်င္တဲ့ User ကို Select မွတ္ပါ။ ဥပမာအေနနဲ႔ Client1 ကို ေရြးလိုက္ပါတယ္။
မိမိ User ေရြးၿပီးလွ်င္ OK ကို ႏွိပ္လိုက္ပါ။ ေနာက္ထပ္ Box ထဲမွာလည္း OK ကို ထပ္ႏွိပ္ပါ။ ဒါဆုိရင္ Client1 ကို Print နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ Permission ေပးလို႔ ရပါၿပီ။
Client1 ကို Select မွတ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း သူ႔ရဲ႕ Default Permission က Print မွာ ရွိေနပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ မိမိက Client1 ကို Manage Document Permission ေရာ ေပးခ်င္တယ္ဆုိရင္ Manage Document ရဲ႕ Allow ဘက္မွာရွိတဲ့ Check Box ကို "On" ေပးပါ။
၎ေနာက္ Apply ကို ႏွိပ္ပါ။ OK ကို ထပ္ႏွိပ္ပါ။ ဒါဆုိလို႔ရွိရင္ Client1 ကို Print Permission နဲ႔ Manage Document Permission ႏွစ္ခုလံုးေပးၿပီး သြားပါၿပီ။ Client1 ဟာဆုိရင္ ၎ Print နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ Print ထုတ္ခြင့္လည္း ရွိတယ္။ Print Document ေတြကို Manage လုပ္ပိုင္ခြင့္လည္း ရွိသြားပါျပီ။
No comments:
Post a Comment